Ett UFO?!

Ojoj! Det här med att blogga är visst mer krävande än jag trodde.. Att skriva lite varje dag borde väl vara en piece of cake tänkte jag i mitt stilla sinne, men mer fel än så kunde jag visst inte ha. Min tid vill liksom inte riktigt räcka till hur mycket jag än vill och försöker. Förresten är det inte bara tiden det hänger på..i mitt fall är det nog mer tröttheten som är den största boven! Jag fattar inte att den inte kan förstå att den inte är välkommen hos mig!

Min minsta älskling har dragit på sig en ordentlig förkylning som förmodligen dragit fram i hennes tarmar vilket resulterat i en veckas lång diarre.Det känns som det iallafall... När man precis gjort ren den lilla pytterumpan och börjat satt på en ny blöja tar den lilla damen i och trycker ut ett till lass..och så är man tillbaks vid ruta ett igen.. fyra gånger på rad gjorde hon det häromdagen.. Inte såå skoj! Stackars liten! Grönt är det dessutom av allt snor hon drar i sig! Uack! Inte nog med allt bajsande dagtid hon har dessutom börjat gjort det på natten också då man med glädjeskutt hoppar in till toaletten och byter blöja..eller inte! Suck! Jaja Förhoppningsvis blir hon väl frisk en vacker dag! Just nu är det det dock väldigt dåligt väder..ett långt ihållande lågtryck i bästa metrolog anda!

Och som om det inte vore nog med hennes bajsande i en veckas tid så kommer den största älsklingen hem från jobbet igår dragandes på en mysig magsjuka! Men den får han dock ta rätt på själv!..:-) Jag tog iallafall då med mig barnen och åkte hem till mormor och sov där! Två magsjuka barn är inget jag gärna också pysslar med i min annars så sysslolösa vardag!

Har varit hemma hos S. idag. Ville dela med mig lite av de trevligheter jag har här hemma. Jag vill ju inte uppfattas som en snåljåp..;-) Och där rätt som det var när jag tittade ut genom hennes köksfönster får jag då syn på ett UFO! I hennes granne Saras vardagsrum har det till synes belägrat sig ett sådant..eller? Sara själv hävdar att det är en lampa inköpt på hennes senast tripp till IKEA..jag är dock inte lika säker! Jag fick dock gärna komma dit för en inspektion. Kanske jag gör det imorgon men inte utan mina solglasögon då det på något sätt såg ut att stråla väldigt starkt från detta gigantiska oidentifierbara föremål.. Kanske tar jag med mig S. att hålla i handen! Hos den där Sara vet man inte riktig vad som händer.. Alltid är det något nytt spännande som sker och tur är väl det för vad skulle jag och S. annars prata om på dagarna.. hihi! Och du Sara kom nu inte och kritisera mitt skrivande..gör nåt bättre själv vettja!..Nej just det ja du har ju så fullt upp på ditt icke så krävande jobb hela dagarna så det går ju inte..:-)

xoxo... (me and gossipgirl)
Kommentarer
S

Jo det otäcka ufot har fått mej att undvika all tid i mitt kök..kan bara inte låta bli att kasta ett öga på "lampan"...

2008-12-03 - 10:46:28 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0