Tiden räcker inte till...

Det är inte lätt att få tid till att skriva samtidigt som man är en övertrött tv-spelsnördig småbarnsmamma!!.. Det vet jag av erfarenhet! Vi råkade visst köpa guitarhero igår och som av en händelse spelade vi fram till vi stupade i säng igår.. Uppenbarligen tyckte vi att det var så roligt eller också var det den dåliga förloraren i mig som vägrade ge upp då inte låtarna satt som de skulle! Svårt att avgöra!

Anyway back to reality... Idag har vi satt igång den stora julstädningen som säkerligen kommer att pågå ett par dagar då vi har svårt för att göra allt på en gång pga av tristess! Jag vet att det bästa vore väl att göra det på en dag istället för att ha tråkigt i tre dagar men jag fixar det bara inte...alltid finns det något som är roligare att göra.. Enda gången jag föredrog städning framför något annat var under mina studier till lärare då jag upplevede samma känsla för att plugga som jag idag gör för att städa! Till saken hör kanske också att jag är en obotlig optimist som tror på att detta tråkiga nån dag kommer att bli roligt och skjuter upp det av den anledningen men samtidigt så lever jag med en sann pessimist så det är väl inte så troligt att vi tillsammans kommer att uppleva den dagen!

Appropå ingenting så fick iallafall min undebara lilla tomte sig en helt egen tomtemor i onsdag och jag kunde se hur det glimmade till hans ögon då jag kom hem med henne. Nu ser i och försig denna tomtemor mer ut som en liten häxa men det hör inte till saken! Man kan ju inte vara på topp jämt med sitt skapande!

På måndag kommer äntligen Maria med familj hem till Dalarna! Som vi har längtat! Hon bor alldelens för långt bort enligt mitt tycke! men hon tycks inte tycka detsamma! Jag har iallafall en jättefin trettioårs present väntades här på henne som jag hoppas hon blir glad över! M stannar ända tills efter nyår!

Nyår ska vi förresten tydligtvis spendera hemma hos oss Då både Maria och Sara (eller rättare sagt Marcus) bjudit in sig till oss så det är väl bara at säga välkommen till att fira nyår hemma hos oss då! Jonas gillade iallafall iden för då får han ju stå i köket och fixa lite!

Nej nu ska jag ta och spela lite tvspel igen! Til next time..xoxo
Kommentarer
S

Nu har jag uppdaterat mej!! Tv spels nörden..haha..

2008-12-22 - 20:59:44 -



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0