Pyssel!

Imorgon ska jag, mamma och Kicki till en tomteverkstad och göra en tomte!  Först blir det lite soppa sen pyssel! Jätte trevligt är det! Jag har varit där tidigare med mitt jobb. Vi hade julträff där istället för att gå ut och äta julbord och faktiskt så tyckte jag att det var mycket trevligare att träffas och göra tomtar än att äta sig proppmätt på julmat som man ändå äter för mycket av innan julen är över! Det är min chef på jobbet som har en egen verkstad tillsammans med sin fru! De är riktigt duktiga och har en ganska stor export av tomtar både inom sverige och utomlands. Tomtarna är gjorda "from scratch". Det enda färdiggjorda är huvud med näsa. Kläderna får man också sy själv. Här är min tomte jag gjorde förra gången:


   

En tomte börjar ta form...



Det slutliga resultat... och imorgon kväll ska han få en vän!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0