Dan före dan före doppare dan!

Hör och häpna...Jag har varit och tränat!!!  Faktiskt gick det ganska bra, men vi får väl se i morgron hur det känns! Då har jag iallafall en ursäkt för att slippa dammsuga och torka golv som jag fortfarande inte gjort!

Idag har jag och Gustav myst och klätt granen på förmiddagen och på eftermiddagen tog vi oss en härlig sparktur ner till mormor och hämtade Sune. Det var super bra sparkföre och Gustav kiknade nästan av skratt då vi for nerför långbacken i svindlande fart!  Detta betyder i praktiken att städningen inte hanns med idag men nu kan jag inte skjuta upp det mer då det inte är så många dagar kvar innan  julafton!

Idag fick vi även fin besök av kusinen Lova med mamma! Det var trevligt! De tog ett mat stopp här innan de skulle vidare till Falun för att julluncha! Hon är en månad yngre än Elsa med väger nästan ett kilo mer.. En riktig liten goding är hon!!

Just nu sitter jag och hör på hur Elsa ligger i sängen och gråter... Vi har bestämt oss för att testa femminuters metoden på henne då hon envisas med att vakna upp under nätterna och vägrar somna om.. Det är tungt att höra sitt barn gråta utan att gå dit och trösta men jag vet att detta fungerar då vi gjorde detsamma med Gustav. Det gäller bara att vara konsekvent. Nu har hon hållit på i tio minuter och alldelens nu somnade hon!!! Nu är det bara att hålla tummarna för att det håller i sig och att hon fattar galoppen snabbt!

Igår var Gustavs kompis Oliver här, tillika Saras son, och de bakade pepparkakor! Dock tror jag det försvann en hel del deg ner i deras magar..men det är väl en del av tjusningen med att baka just pepparkakor.. Det är ju så himla gott att stoppa lite i munnen då och då! Fina kakor blev det dock också även fast jag lyckades bränna de två första plåtarna!

J:s älskling B är hemma i Dalarna nu så just nu är han där och tittar på fotboll så det är ganska lugnt och skönt här hemma (nu när Elsa äntligen är tyst..). Jag antar att jag kommer se lite mindre av honom så länge B är här uppe men det unnar jag honom då han så sällan umgås med någon! Jag lovar att jag kommer att ta igen det så småningom..;-)
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0